fredag, februari 02, 2007

Stolt. Ödmjuk. Och kanske en gnutta illvillig...

Kanske, kanske, kanske får jag vara med och göra historia. På den extra partikongressen i mars väljer socialdemokratin (med största sannolikhet) sin första kvinna som partiordförande. Det är en historisk händelse, och tanken på att kanske, kanske, kanske få finnas med bland de 349 valda ombud som fattar beslutet är svindlande. Men som sagt kanske, kanske, kanske.
Som en del nog anar så är nu ombudsvalet i Stockholms arbetarekommun avklarat. 24 ordniarie ombud är valda- en Rebella, Karin Wanngård, finns med bland de 24!! Grattis Karin! Jag är nästa Rebella som fjärde ersättare, plats 28. Det är svårt att inte vara stolt över den placeringen. Och väldigt ödmjuk- det är mer än 400 personer som gav sin röst för att se just mig på just den här kongressen. Woaw. Jag hoppas jag kan förvalta det förtroendet på ett bra sätt.
Stolt. Ödmjuk. Och ja, visst fan blir man lite illvillig också. För om det just den där helgen i mars skulle råka vara 4 personer ur just Stockholms kongressdelegation som kanske blir lite förkylda eller så. Ja, det är inte så kul med förkylningar- men det är bättre än magsjuka.. Då skulle det ju innebära att just jag fick vara med i just det beslutet och just det protokollet...

Inga kommentarer: