torsdag, mars 09, 2006

Religiös feminism?

Upptäckte under gårdagens demonstaration en helt ny variant av Feministisk inriktning, mer bestämt en som ser himmelriket som befrielsen.
Kampvapnet för denna nya gren synes vara sång.

(Mel: Du kan få min gamla cykel)

Du kan inte våldta kvinnor när du dör,
du kan inte våldta kvinnor när du dör.
För där uppe hos Maria
där är alla kvinnor fria.
Du kan inte våldta kvinnor när du dör.
Refr:
Macho-rajraj
macho, macho raj
Macho-rajraj
macho, macho raj
Macho-rajraj
macho, macho-rajraj
macho, macho-rajraj
Macho, macho, raj.


Hehe.
Cynism är klart underskattat, mer sånt :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!

Har själv alltid tolkat den sången mer som en uppmaning till att det är rätt att döda visa män...men det kanske bara är mitt morbida jag. Sedan är det naturligtvis roligt för en katolik som undertecknad att den svenska vänstern sjunger sånger som hänvisar till Mariakulten...

Slog förresten mitt livs första man förra veckan (tack Karin för boxningsträningen) hade ont i handen och var livrädd för att han skulle springa efter mig, men på något sätt kändes det bra.

För bättre låt på samma tema se Dixie Chicks "Goodbye Earl"

Många kramar

katrine

Linnea sa...

Ah. Jag tolkade inte det hela lika morbidt (eller vad säger man?) som du. Tyckte mest den var rätt kul. Men när du säger det så :-)
Skulle oxå kunna tänka mig att säga grattis till slaget men skulle förmodligen bli väldig påhoppad av en massa andra o förklara i långa haranger. Så jag låter bli.
Men elda under din vrede, syster!

Anonym sa...

Haha - bra ny vers på denna gamla sång. Jag gillade den :-) Tycker inte alls att det handlar om att döda män. De kommer ju att dö allihop - förr eller senare och av alldeles naturliga orsaker, eftersom döden är det enda säkra här i livet - och man kan in ingenting ta med sig dit man går.